Перейти к содержанию
Авторизация  
ivanivanov

Вопрос По Гео

Рекомендуемые сообщения

Скачал/установил геодату. Вопрос: почему после использования скилла мобом перс перестает бить моба и при зажатии снова на атаку не атакует или атакует через оопределенное количество времени? Мб что не так настроил? Вот конфиг гео:

 

---------------------------------------------------------------------------

# Geodata

# ---------------------------------------------------------------------------

# GeoData options:

# 0 = GeoData and PathFinding OFF (По умолчанию)

# 1 = GeoData is used to check Line Of Sight (LOS) targeting and

# L2Playable movement. You need to download files for data/geodata folder.

# Monsters can pass walls but not aggro (no line of sight) through them.

# 2 = Full GeoData enabled. Includes PathFinding (requires also /data/pathnode

# files if CellPathFinding not enabled) and all character moves go through

# geodata checks (if a mob passes a wall, pathfinding didn't find a route

# but we allow attack and returning home).

# Recommended server memory minimum 2 GB, rather 3 GB.

# По умолчанию: 0

GeoData =

2

# Cell-level pathfinding, produces more accurate routes but is (maybe 10x) heavier to calculate. Recommended for small servers at least.

# If False, pathnode files are used. Uses a max number of nodes in calculation which can be adjusted in the algorithm if it needs to be faster.

# По умолчанию: False

CellPathFinding = False

# Pathfinding array buffers configuration

PathFindBuffers = 100x6;128x6;192x6;256x4;320x4;384x4;500x2

# Weight for nodes without obstacles far from walls

LowWeight = 0.5

# Weight for nodes near walls

MediumWeight = 2

# Weight for nodes with obstacles

HighWeight = 3

# Angle paths will be more "smart", but in cost of higher CPU utilization

AdvancedDiagonalStrategy = True

# Weight for diagonal movement. Used only with AdvancedDiagonalStrategy = True

# По умолчанию: LowWeight * sqrt(2)

DiagonalWeight = 0.707

# Maximum number of LOS postfilter passes, 0 will disable postfilter.

# По умолчанию: 3

MaxPostfilterPasses = 3

# Path debug function.

# Nodes known to pathfinder will be displayed as adena, constructed path as antidots.

# Number of the items show node cost * 10

# Potions display path after first stage filter

# Red potions - actual waypoints. Green potions - nodes removed by LOS postfilter

# This function FOR DEBUG PURPOSES ONLY, never use it on the live server !

DebugPath = False

# True = Loads GeoData buffer's content into physical memory.

# False = Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.

# По умолчанию: True

ForceGeodata = True

# This setting controls Client <--> Server Player coordinates synchronization:

# -1 - Will synchronize only Z from Client --> Server. По умолчанию when no geodata.

# 1 - Synchronization Client --> Server only. Using this option (without geodata) makes it more difficult for players to bypass obstacles.

# 2 - Intended for geodata (at least with cell-level pathfinding, otherwise can you try -1).

# Server sends validation packet if client goes too far from server calculated coordinates.

# По умолчанию: -1

CoordSynchronize =

2

# Whether movement using keyboard should be disabled

DisableCursorKeyMovement = False

# ============================================================#

# Check if there's a LoS wile casting #

# ============================================================#

#interval in ms, 0 means disabled

LoSCastCheckInterval = 333

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для чего эти команды?

CellPathFinding = False

PathFindBuffers = 100x6;128x6;192x6;256x4;320x4;384x4;500x2

LowWeight = 0.5

MediumWeight = 2

HighWeight = 3

AdvancedDiagonalStrategy = True

DiagonalWeight = 0.707MaxPostfilterPasses = 3

DebugPath = False

ForceGeodata = True

CoordSynchronize = 2

DisableCursorKeyMovement = False

LoSCastCheckInterval = 333

  • Upvote 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
Авторизация  

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×
×
  • Создать...